Skip to main content
“Молодь вільна від куріння”
|

Впродовж 2019 – 2021 років молодіжними організаціями була запущена всеукраїнська кампанія «Молодь вільна від куріння».

Було промоніторіно понад 250 кав’ярень та ресторанів у Харкові, Львові, Києві, Луцьку, Дніпрі, Херсоні щодо дотримання законодавства про заборону куріння тютюнових виробів, електричних цигарок та кальянів у закладах ресторанного господарства. У 75% закладів було виявлено незаконне куріння кальянів, яке після скарг до Держспоживслужби не припинилося. У 90% закладів дозволено курити ТВЕН (тютюнові вироби для електричного нагрівання). Крім того, на вході до закладів та всередині міститься публічна реклама тютюнових виробів та пристроїв для їхнього куріння.

Волонтерами були перевірені території в 5-хвилинній доступності від 230 шкіл у Харкові, Львові, Луцьку, Дніпрі та Херсоні на наявність реклами у точках продажу тютюнових виробів (кіоски, магазини, супермаркети та МАФи). У 96% точок продажу була виявлена викладка, яка є ще однією формою реклами тютюнових виробів і всіляко привертає увагу молодих людей яскравими продуктами тютюнових компаній. Дана викладка є рекламою тютюнових виробів, що стимулює школярів до початку куріння. Вона масово присутня на вулицях українських міст, хоча і є забороненою згідно з Законом України № 3778-ІV «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо заборони реклами, спонсорства і стимулювання продажу тютюнових виробів». Глобальне опитування молоді щодо вживання тютюну проведене в Україні, демонструє що 63% дітей віком від 13 до 15 років помічають рекламу тютюну або ж стимулювання продажів тютюнових виробів у місцях продажу (магазинах, супермаркетах і кіосках). Асоціація педіатрів США попереджає про прямий зв’язок між наявністю рекламної викладки та початком куріння. Діти і підлітки, які бачать яскраві вітрини з красивим дизайном сигаретних пачок, мають на 64% більший ризик почати курити.

            У Харкові, Львові, Києві, Луцьку, Дніпрі, Херсоні зафіксовано появу великої кількості публічної реклами електронних сигарет, тютюнових виробів для електричного нагрівання (ТВЕН), пристроїв для їхнього куріння (торгових марок «IQOS», «glo») та нікотинових подушечок  (напр. «VELO»). Ця реклама безпосередньо розміщується на вітринах магазинів та кіосків, у приміщеннях ресторанів, у мережі Інтернет шляхом банерної реклами та реклами у соціальних мережах. Таке різке збільшення рекламування даних виробів призвело до створення їх позитивного іміджу серед молоді, яка не розуміє їхньої справжньої шкоди для здоров’я на рівні з сигаретами.

            Звертаємось до секретаря Харківської міської ради, депутатів Харківської міської ради, голови Харківської ОДА, депутатів Харківської обласної ради, профільних управлінь та департаментів з пропозицією:

  • Заборонити у приміщеннях закладів ресторанного господарства міста Харкова та Харківської області куріння та вживання тютюнових виробів, тютюнових виробів електричного нагрівання (напр. бренди IQOS, glo, lil SOLID та ін.), електронних сигарет, нікотинових подушечок (напр. бренд VELO) та кальянів;
  • Заборонити у місті Харкова та Харківській області рекламу тютюнових виробів, тютюнових виробів електричного нагрівання (напр. бренди IQOS, glo, lil SOLID та ін.), пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, електронних сигарет, нікотинових подушечок (напр. бренд VELO) та кальянів – у приміщеннях закладів ресторанного господарства (шляхом розміщення вітрин та роботи промоутерів), в оформленні віконних вітрин у стаціонарних об’єктах торгівлі та малих архітектурних формах, зокрема заборонити рекламу шляхом викладки товарів на вітрину;
  • Розробити та затвердити програму захисту молоді міста Харкова та Харківської області від негативного впливу куріння тютюнових виробів, тютюнових виробів електричного нагрівання, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, електронних сигарет, нікотинових подушечок та кальянів;
  • Звернутись до Верховної Ради України щодо негайного ухвалення Проекту Закону про внесення змін до деяких законів України щодо охорони здоров’я населення від шкідливого впливу тютюну № 4358 від 13.05.2021 р. в цілому, врахувавши правки щодо заборони видимого розміщення у точках продажу тютюнових виробів, електронних сигарет, тютюнових виробів для електричного нагрівання, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, нікотинових подушечок;
  • Розмістити соціальну рекламу щодо шкідливого впливу тютюнових виробів електричного нагрівання, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, електронних сигарет, нікотинових подушечок та кальянів в межах населених пунктів, у навчальних закладах, у комунальних закладах, закладах культури та у громадському транспорті, на зупинках громадського транспорту.

Регіональний координатор всеукраїнської кампанії «Молодь вільна від куріння»

Харківська-Дзюба Ж.В.

Для отримання повідомлень та новин, введіть Ваш email і натисніть кнопку підписатись.

Приєднайтесь до 6 інших підписників

Повідомлення


Територія права