Skip to main content

ВІДПОВІДІ НА НАЙПОШИРЕНІШІ ПИТАННЯ

Для отримання відповіді, наведіть на відповідний розділ і натисніть на ліву кнопку маніпулятора (миші)

Підписання/угладання Декларації та про саму Декларацію

Декларація укладається українською мовою.

Чи є кінцевий термін обрання лікаря для підписання декларації?

  • Кінцевого терміну підписання декларацій немає. Обрати свого лікаря встигнуть усі. Міністерство охорони здоров’я рекомендує не відкладати це на кінець року. Головне, щоб кожен обрав лікаря, якому довіряє, і під час наступного візиту підписав з ним декларацію.
  • Декларація діє доти, доки Ви не вирішите укласти декларацію з іншим лікарем.
  • Для дитини декларація з педіатром діє до 18 років. Потім потрібно вибрати сімейного лікаря або терапевта.

Як підписати декларацію дитині?

  • За дітей до 14 років декларацію з лікарем підписують батьки.
  • Підписати декларацію для дитини може один з батьків. Батько або мати мають взяти з собою свої документи (паспорт, код), свідоцтво про народження дитини і свій мобільний телефон.

Чи можу підписати декларацію з вузьким спеціалістом?

  • Декларацію можна укласти тільки з лікарем-терапевтом, лікарем загально практики-сімейної медицини та лікарем-педіатром. Кампанія з вибору лікарів діє лише для фахівців первинної ланки, тому ви не можете підписати декларацію з вузьким спеціалістом.

Що буде з тими хто ще не підписав декларацію з лікарем?

  • У разі неможливості обрання лікаря, пацієнт має право звернутися до Національної служби здоров’я України (НСЗУ) або його територіальних органів за роз’ясненнями стосовно надавачів ПМД (лікувальний заклад), та для забезпечення пацієнту можливості реалізувати його право на вибір лікаря.
  • Навіть без підписання декларації Ви можете безоплатно відвідувати лікаря, до якого ходили раніше. Проте рано чи пізно, треба буде всім підписати декларації. Якщо вас влаштовує лікар, до якого ви ходили раніше, підпишіть декларацію з ним під час наступного візиту.

Хто буде здійснювати прийом, якщо лікар з яким підписано декларацію у відпустці або хворіє?

  • У період тимчасової відсутності лікаря, який був обраний пацієнтом, у зв’язку з відпусткою чи іншими обставинами, що зумовлюють тимчасову неможливість здійснювати прийом пацієнтів лікарем, пацієнт має право на отримання медичних послуг у іншого лікаря того самого надавача первинної медичної допомоги (лікувального закладу) без подання нової Декларації.

Чи можна буде викликати лікаря додому після підписання декларації?

  • Лікар може прийняти рішення про надання окремих послуг первинної медичної допомоги за місцем проживання (перебування) пацієнта або з використанням засобів телекомунікації відповідно до режиму роботи надавача ПМД (лікувального закладу).
  • Рішення про надання ПМД за місцем проживання (перебування) пацієнта не може прийматися лише на підставі віддаленості його місця проживання (перебування) від місця надання ПМД та (або) відсутності у пацієнта коштів на проїзд до місця надання ПМД (лікувального закладу).

Чи можна підписати декларації з кількома лікарями?

  • Одночасний вибір двох або більше лікарів, які надають ПМД, не допускається. При укладанні декларації з новим лікарем, попередня декларація анулюється автоматично.

Чи можна після підписання декларації змінити лікаря або відмовитися від лікаря?

  • Пацієнт має право змінити лікаря, шляхом подання тому самому або іншому надавачу ПМД (лікувальному закладу) нової Декларації.
  • Пацієнт має право відмовитись від лікаря, без обрання нового лікаря шляхом подання заяви про припинення поданої ним Декларації.

Як підписується (укладається) декларація?

  • Декларація заповнюється тільки в електронній системі охорони здоров’я.
  • Під час внесення даних у систему на ваш мобільний має прийти СМС з кодом, який треба повідомити працівнику, який вноситиме ваші дані в систему.
  • Потім декларацію роздруковують із системи і пацієнт підписує її в двох екземплярах.

Що робити, якщо захворів не за місцем проживання?

  • Ви звертаєтеся за необхідності до найближчого закладу з надання первинної допомоги. Підписувати декларацію для одноразового звернення потреби немає.

Як пацієнту підписати декларацію без паспорту громадянина України?

Підписати декларацію можливо з документом, що посвідчує громадянство України чи інший спеціальний статус:

  • паспорт громадянина України;
  • тимчасове посвідчення громадянина України;
  • свідоцтво про народження (для осіб, що не досягли 14-річного віку);
  • посвідка на постійне проживання в Україні;
  • посвідчення біженця;
  • посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту.

Чи може лікар відмовити у підписанні декларації?

  • Лікар не може відмовити у підписанні декларації через хронічні захворювання пацієнта, його вік, стать, соціальний статус, матеріальне становище, зареєстроване місце проживання.
  • Єдина причина для відмови — лікар вже має оптимальну кількість пацієнтів: для терапевта – 2000; для сімейного лікаря – 1800; для педіатра – 900.
  • У такому разі заклад, у який ви звернулися, має запропонувати вам іншого лікаря.
  • У виняткових випадках — соціально-демографічні, інфраструктурні та інші особливості територій — під час укладання договорів з НСЗУ може допускатися більша кількість пацієнтів. Наприклад, це стосується сільської місцевості або гірських районів.

Як пацієнту підписати декларацію без ідентифікаційного номера?

  • Без ідентифікаційного коду декларацію можуть підписати тільки особи, які через свої релігійні або інші переконання відмовляються від прийняття ідентифікаційного номера та офіційно повідомили про це відповідні державні органи. У паспорті таких громадян має бути відмітка про наявність у них права здійснювати будь-які платежі без ідентифікаційного номера.
  • У такому випадку у декларацію вносяться тільки паспортні дані.

Чи можна буде у подальшому потрапити до вузьких спеціалістів без направлення сімейного лікаря? Чи можна буде ходити до вузьких спеціалістів без направлення після підписання декларації?

  • З 2020 року вся система перейде на програму медичних гарантій та оплату послуг за тарифами. НСЗУ буде оплачувати тільки візити за направленням від вашого лікаря.
  • Разом з тим передбачається, що деяких спеціалістів (наприклад, гінеколога) та у визначених випадках можна буде відвідати напряму. І ці візити також будуть оплачені державою.
Які документи потрібні для підписання/укладення декларації?

Пацієнт або його законний представник надає  безпосередньо обраному лікарю, який надає первинну медичну допомогу (ПМД) наступні документи:

  • документ, що засвідчує реєстрацію пацієнта в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків за наявності (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття РНОКПП (ІПН) та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті);
  • паспорт громадянина України або тимчасове посвідчення громадянина України або свідоцтво про народження (для осіб, які не досягли 14-річного віку) або документ, що підтверджує факт народження, виданий компетентними органами іноземної держави, легалізований у встановленому законодавством порядку або посвідка на постійне проживання в Україні або посвідчення біженця або посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту;

2) законний представник пацієнта додатково подає документи, що посвідчують його особу та повноваження законного представника відповідно до законодавства України.

Чи можна укласти декларацію з декількома лікарями?

Одночасний вибір двох або більше лікарів, які надають первинну медичну допомогу (ПМД), не допускається.

Чи можна розірвати декларацію з лікарем?

Пацієнт або його законний представник має право відмовитись від лікаря, який надає ПМД, без обрання нового лікаря.

Для цього треба подати до НСЗУ заяву про припинення дії поданої Декларації у довільній формі в паперовій або електронній формі, до якої додаються:

1) копія одного з таких документів, що посвідчують особу пацієнта (усі заповнені сторінки):

  • паспорт громадянина України або тимчасове посвідчення громадянина України;
  • свідоцтво про народження (для осіб, які не досягли 14-річного віку) або документ, що підтверджує факт народження, виданий компетентними органами іноземної держави, легалізований у встановленому законодавством порядку;
  • посвідка на постійне проживання в Україні;
  • посвідчення біженця;
  • посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту;

2) копія документа, що засвідчує реєстрацію пацієнта в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, за наявності (обов’язково для осіб, які досягли 14-річного віку і є громадянами України, крім фізичних осіб, які через релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків (далі – РНОКПП) та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті) або копія сторінки паспорта у формі книжечки з відміткою про відмову від прийняття РНОКПП / копія паспорта із записом про відмову від прийняття РНОКПП (ІПН);

3) копії документів, що посвідчують особу та повноваження законного представника пацієнта (усі заповнені сторінки),- у разі подання заяви законним представником пацієнта;

4) копія усіх заповнених сторінок документа, що підтверджує зміну прізвища (у разі зміни).

Виправлення помилок у Декларації
  • Для того, щоб виправити помилку у Декларації, треба підійти до лікаря, з яким укладено Декларацію. При собі треба мати Ваш екземпляр декларації, паспорт та ідентифікаційний номер.
Реєстрація пацієнта на Хелсі

Відеоінструкція для реєстрації пацієнтів у системі Хелсі

Запис на ВІДЕОКОНСУЛЬТАЦІЮ

Зайти на сайт helsi.me 

Обрати місто закладу – заклад – лікаря – день – час запису Авторизуватися Обрати “Відеоконсультація”

Після підтвердження пацієнт побачить інформацію про лікаря до кого заплановано прийом, день та час прийому

В обрану дату та час пацієнтові треба зайти до себе в особистий кабінет і перейти до відеоконсультації.

 

Якщо з якихось причин, Ви вирішили скасувати прийом, робіть це завчасно, щоб інші пацієнти мали змогу скористатися цим часом

Електронний кабінет пацієнта

Відповідно до законодавства України, електронні кабінети пацієнтів можуть функціонувати в електронних медичних інформаційних системах або на веб-сайті системи.

Пацієнт (його законний представник) має право:

  1. реєструвати себе (пацієнта, законним представником якого є така особа) у центральній базі даних, подавати заяви про внесення змін та доповнень до відповідних відомостей у Реєстрі пацієнтів;
  2. вносити та переглядати інформацію про себе (пацієнта, законним представником якого є така особа);
  3. подавати заяви про відкликання заяви про надання згоди на обробку персональних даних, що міститься у центральній базі даних;
  4. подавати декларацію про вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу, через електронну систему охорони здоров’я відповідно до встановленого МОЗ порядку;
  5. надавати доступ медичним працівникам та іншим користувачам до інформації про себе (інформації про пацієнта, законним представником якого є така особа), що міститься у центральній базі даних.
Інструкція запису до лікаря онлайн

Зайти на сайт https://helsi.me/

Відповіді на загальні питання https://helsi.me/faq

Обрати лікаря до якого Ви хочете записатися і натиснути “Записатися на прийом”

Обрати ДЕНЬ, на який хочете записатися на прийом (блакитні чотирикутники)

Обрати ЧАС на який хочете записатися на прийом (блакитні чотирикутники)

Після того, як обраний ЧАС засвітиться червоним кольором, натиснути на “Записатися на обраний час”

Для входу в систему, треба ввести номер телефону

Після ортримання коду, введіть його у відповідне поле

Введіть пароль. Якщо Ви входите перший раз, Вам буде запропоновано, для підтвердження, вести пароль вдруге. Також заповніть поля для відновлення паролю.

 

 

 

Як скасувати запис до лікаря

Відповіді на загальні питання https://helsi.me/faq

Не скасування свого запису на прийом до лікаря, сприяє виникненню черг і унеможливлює своєчасний запис на прийом інших пацієнтів. Також у зв’язку з цим черга запису до лікаря зростає і додає незручностей Вам та лікарю.

Скасовувати запис до лікаря, якщо він був зроблений через сайт, треба завчасно!

  • Для скасування запису, треба зайти до КАБІНЕТУ ПАЦІЄНТА (особистого кабінету).
  • Обрати потрібний запис і натиснути на позначку “Скасувати прийом“.

Підтвердіть скасування прийому.

Вирішення питань запису, укладення декларації та додавання родини до Особистого кабінету

При відвідуванні поліклініки для вирішення питань запису онлайн або укладення декларації, треба з собою мати:

  • паспорт
  • декларацію (другий примірник надається пацієнтові при укладенні)
  • ідентифікаційний номер (ІПН)
  • телефон (смартфон).

Якщо до Особистого кабінету треба внести родичів, то з собою треба мати Свідоцтво про народження, що підтверджує родинні зв’язки.

Також треба знати:

  • свій номер телефону
  • номер телефону, що був зазначений при реєстрації на сайті або укладенні декларації
  • свою електронну адресу (електронну пошту)
Як додати родича до свого Особистого кабінету

Для того, щоб додати родичів до свого Особистого кабінету, Вам треба звернутися до реєстратури поліклініки. (При собі мати документи і  інформацію, як для вирішення питань запису та укладення декларації).

Звідки брати Пароль для запису до лікаря
  • Пароль — це таємне слово або послідовність символів, літер та цифр, що призначена для підтвердження особи.
  • Для створення паролю, краще використовувати великі та малі літери, а також цифри. Бажано не використовувати пароль від своєї Email-адреси. Створюйте окремий пароль для Особистого кабінету пацієнта.
  • Пароль пацієнт вигадує сам.
Навіщо при реєстрації треба надавати згоду на обробку персональних даних
  • Відповідно до ст.11 Закону України “Про захист персональних даних”, підставою для обробки персональних даних є згода суб’єкта персональних даних на обробку його персональних даних.
Де можна побачити підтвердження запису до лікаря через сайт
  • При записі до лікаря через Особистий кабінет пацієнта, інформація про запис зберігається в особистому кабінеті пацієнта.